Duurzame communicatie helpt groeien
We zijn ons hoe langer hoe bewuster van de impact die we hebben op onze planeet. Consumenten, klanten en medewerkers zijn daardoor gemotiveerd om hun steentje bij te dragen. Ze zijn op zoek naar manieren om hun voetafdruk te verkleinen en prefereren merken, bedrijven en producten die hen daarin ondersteunen. Merken die erin slagen om hun klanten en medewerkers te tonen dat zij duurzamer zijn dan hun concurrenten hebben een serieus voetje voor.
Hoe maak je van duurzaamheid een verkoopsargument? Hoe krijgt duurzaamheid een positief effect op de merkbeleving? En hoe wordt duurzaamheid geloofwaardig opgenomen in je HR beleid?
Duurzaamheid is niet altijd eenvoudig commercieel te vertalen. Het is bovendien belangrijk om je inspanningen goed te onderbouwen zodat de kritische consument geen kans krijgt om foutieve berekeningen te doorprikken of je te beschuldigen van greenwashing.
Wij bouwen onze duurzaamheidscommunicatie steeds op vanuit de onafhankelijke berekeningen van gespecialiseerde ingenieurs. Op die manier garanderen we dat de gecommuniceerde duurzaamheids-resultaten autenthiek zijn. We weten bovendien als geen ander hoe deze technische realisaties te vertalen naar tastbare communicatietools die wervend zijn voor de gekozen doelgroep.