Filosofie van Eno

De toekomst van onze kinderen en alle volgende generaties wordt mee bepaald door de manier waarop wij omspringen met energie. Niet alleen omdat de klassieke energiebronnen stilaan op geraken. Maar ook omdat energiegebruik een fundamentele impact heeft op onze leefomgeving en de opwarming van de aarde. Als we iets voor de volgende generatie willen doen, dan moeten we verstandiger omspringen met onze energie. Hun energie.

Eno

Indien u meer informatie wenst over Eno, gelieve contact op te nemen met Encon.

Contacteer ons

Eno afbeelding 1
Eno mannetje

Bij Encon helpen we bedrijven om energie te besparen. Veel energie. Alleen, we zouden nog meer energie kunnen besparen als alle medewerkers in een organisatie hun uiterste best zouden doen om zelf ook zo energiezuinig mogelijk te werken. Een kans die we niet willen laten liggen./p>

Encon heeft daarom een campagne ontwikkeld die medewerkers aanzet tot meer energie- en milieuvriendelijk gedrag. Op de werkvloer maar ook thuis. Kinderen spelen de hoofdrol in de campagne. Ze worden daarbij geholpen door Eno, een tot leven gekomen kindertekening van een jongetje dat ten strijde trekt tegen energieverspilling.

Het concept Eno

  • Eno spreekt de werknemers rechtstreeks aan en legt de doelstelling buiten de bedrijfsvoering.
  • Eno koppelt inspanningen van het bedrijf aan inspanningen van haar werknemers.
  • De toon is ludiek, maar tegelijkertijd zeer relevant. De campagne wordt daardoor nooit neerbuigend of belerend.
  • De campagne draait op sterk onderbouwde content met objectieve besparingsdoelstellingen en resultaten.
  • Eno focust op reële besparingen, die naast een milieuvoordeel ook een interessante terugverdientijd hebben.

Plan van aanpak

Eno plan van aanpak
Eno affiches


 

De firma Heinz uit Elst (Nederland) is zeer enthousiast over het ENO concept en is alvast begonnen met de uitrol. Bekijk hieronder hun getuigenis

Qfor Kmo portefeuille